Sugarbabe 2014.05.09. 21:44

Párizs, macaron

Jó pár kollégám van, aki lelkes macaron-rajongó, egyiküknél csináltunk is egyszer egy adaggal. Nem lett persze tökéletes (tökéletesre vicces módon csak a legelső adag sikerült, amit életemben csináltam :) , de mindenkinek nagyon ízlett, a lánya egészen odavolt érte. Így elég egyértelmű volt, hogy milyen tortát csináljak a szülinapjára. Még amikor nyáron esküvői tortákat nézegettem, akkor találtam egy háromemeletes szörnyet, ami úgy nézett ki, mintha három egymásra rakott nyitott dobozban rengeteg macaron lenne (azóta elbizonytalanodtam, lehet, hogy tényleg három doboz volt macaronokkal?). Gondoltam, megpróbálok egy hasonlót, így lesz torta is (maga a doboz), meg macaron is. Et voilá: csokitorta marcipánborítással, sós karamelles és málnás-fehércsokis macaronnal.

 

macarontorta.JPG

 

A tortát persze kiterjedt kísérletezés előzte meg, aminek a kollégáim nagyon örültek, ugyanis kb. három napon át minden reggel egy adag elrontott macaronnal jelentem meg. Ízre persze isteni volt így is, de kinézetre nem volt valami nyerő... csúcsos maradt egy kicsit, rücskös lett vagy lába helyett szoknyája volt. Még egy új receptet is kipróbáltam, ami katasztrófa lett, úgyhogy visszatértem az eredetihez. Végül persze elfogyott az időm, úgyhogy kénytelen voltam a tökéletlen macaronokat felrakni a tortára. De nem adom fel... egyszer még tökéletesek lesznek :)

 

macarontorta2.JPG

 

A párizsi (vagy párizsos?) torta is egy kollégának készült. Három gyerekéből kettő már kapott formatortát, úgyhogy felajánlottam, szívesen csinálok a nagylányának is egyet. A témaválasztás nem volt egyszerű. Párizs rögtön előkerült, de azért kellett egy kis idő, hogy kitaláljam, hogyan is lehetne megcsinálni. A megoldás: Paris by Night, azaz párizsi épületek fekete sziluettjei sötétkék tortán.

 

párizs.JPG

 

párizs2.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://betortazva.blog.hu/api/trackback/id/tr755816373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása