Az egyik első tortám egy vár volt, de aztán sokáig nem csináltam. Viszont tavaly és idén két váras kérés is érkezett. Egyik kolléganőm kisfiának készült tavaly egy négytornyos verzió. Ez volt az első fondant-nal borított tortám, a mandulára ugyanis allergiás az ünnepelt. Az eredeti kérés banántorta volt, de egy-két sikertelen banánkrém-kísérlet után ezt elvetettük, és végül a piskóta lett csak banános - csoki krémmel.

 zsuzsivár1.JPG

 

A rózsaszín csoda természetesen egy kislánynak készült, és még született a tetejére egy marcipán korona is, amelyet meghempergettem a kastély alját díszítő gyöngycukorban, így csili-vili lett. Csak a dobozba nem fért volna be együtt az egész, úgyhogy külön csomagolva küldtem el, és így a képről is lemaradt.

 rózsaszín vár.JPG

Sajnos a mellvéd darabjai nem nagyon akartak a helyükön maradni, mire a zsúrba értek, kidüledeztek. Már az előző várral is voltak hasonló (de nem vészes) problémák, úgyhogy az idei váraknál már újítottam: marcipántéglák helyett egy mellvédformára vágott csíkot ragasztottam körbe a tortára.

Ezt a technikát alkalmaztam a család legkisebb ugrifülese, Bundi tortájánál is. Idén ugyanis várat kért, méghozzá sárkánnyal. Emlékeztem, hogy van otthon sárkányos kiszúróm, de az inkább Süsü-formájú volt, aki, hát valljuk be, nem túl félelmetes. De egy szárnnyal és némi tűzokádással azért ki tudtam elégíteni az igényeket.

 bundivár.JPG

És a második idei vártermés... Kicsit megrökönyödtem, amikor kolléganőm kisfia a tavalyi vár után (lsd. a bejegyzés első tortáját) idén is azt kért. De ezúttal az volt a kívánság, hogy legyen nyitva a kapuja, és az udvarban legyen egy menyasszony és egy vőlegény, csókolózzanak, a torta tetején pedig legyen egy csoki szív - merthogy szerelmes. Mindezt persze az utolsó pillanatban, úgyhogy nagyon egyszerű megoldást kellett találnom. A legegyszerűbb persze az lett volna, ha veszek egy nászpárt és a torta tetejére rakjuk, de egy hatéves gyerek zsúrján picit furán hatott volna. Úgyhogy lett kapuban csókolózó kétdimenziós király-kiálylány pár, piros szív a tetején, és - anyuka kívánságára, hogy legyen kicsit színesebb a torta - futó indák és virágok az oldalán. Éljen a romantika!

zsuzsivár3_1.JPG

 

zsuzsivár2c_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://betortazva.blog.hu/api/trackback/id/tr735538860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása